Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

HAPPY NEW YEAR

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ για το ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ



Ξεκινά και φέτος το «Πάμε σινεμά;» το εκπαιδευτικό πρόγραμμα γνωριμίας των μαθητών με τον κινηματογράφο.
Το «Πάμε σινεμά;» δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της κοινής δράσης των Υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας για την εισαγωγή στην εκπαίδευση μαθημάτων σχετικά με τις τέχνες και τον πολιτισμό. Υλοποιείται στην Αθήνα από το Δήμο Αθηναίων και το ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84″ και στη Θεσσαλονίκη από τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τον τηλεοπτικό σταθμό TV100.
Εχει ως σκοπό του την ιδιαίτερη επαφή των μαθητών με την τέχνη του κινηματογράφου, αλλά και την κατανόηση των βασικών αρχών της οπτικοακουστικής αφήγησης. Γεγονός ιδιαίτερα κρίσιμο σε μια εποχή που η εικόνα έχει αναδειχθεί σε κυρίαρχο μέσο μετάδοσης πληροφοριών, μεταφοράς γνώσης και επικοινωνίας, διαμορφώνοντας την προσωπικότητα των νέων ανθρώπων και επηρεάζοντας καθοριστικά την αντίληψή τους για τον κόσμο που τους περιβάλλει.
Την σχολική περίοδο 2011/12 έτυχε πολύ μεγάλης απήχησης πανελλαδικά.
Το παρακολούθησαν 4,5 χιλιάδες μαθητές και κατασκευάστηκαν από μαθητές Γυμνασίων – Λυκείων και Δημοτικών 75 ταινίες, οι οποίες ενσωματώθηκαν σε φεστιβάλ με επίσημο διαγωνιστικό χαρακτήρα.
Η τελετή απονομής των βραβείων μεταδόθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ.
Με βάση την εμπειρία φέτος το πρόγραμμα αναβαθμίζεται με πιο πολλές ταινίες και πιο αναλυτική εισαγωγή στη γλώσσα της κινούμενης εικόνας. Έχουν σχεδιαστεί δύο εφαρμογές του προγράμματος με κοινή δομή και προσανατολισμό. Η μια απευθύνεται σε μαθητές των Δ’, Ε και ΣΤ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων και η άλλη σε μαθητές όλων των τάξεων των Γυμνασίων και Λυκείων.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το : www.pamecinema.net

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

WISHES

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΧΩΡΙΣ ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΦΩΝΕΣ (J. WYCKOFF-B. C. UNELL)

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΧΩΡΙΣ ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΦΩΝΕΣ (J. WYCKOFF-B. C. UNELL)

Διδακτική των μαθηματικών

Διδακτική των μαθηματικών Στα κεφάλαια ένα και δύο συζητούνται οι σκοποί και οι στόχοι της μαθηματικής παιδείας με τις περιοχές στις οποίες δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο σύγχρονο αναλυτικό πρόγραμμα. Στο πρώτο οι σκοποί της μαθηματικής εκπαίδευσης εντάσσονται μέσα στο πλαίσιο των σκοπών της εκπαίδευσης και της αγωγής, γίνεται η διάκριση ανάμεσα στις έννοιες "σκοπός" και "στόχος" και αναφέρονται οι τομείς στους οποίους δίνεται σήμερα ειδική έμφαση. Στο δεύτερο κεφάλαιο συζητούνται κάποιες ταξινομίες των διδακτικών στόχων, πρώτα η πιο γνωστή από αυτές, η ταξινομία του γνωσιολογικού τομέα του Bloom και των συνεργατών του, και στη συνέχεια μοντέλα ταξινομιών που αναπτύχθηκαν ειδικά για τα μαθηματικά.Στα κεφάλαια τρία και τέσσερα, που ακολουθούν, γίνεται αναφορά στους τρόπους με τους οποίους επέρχεται η μάθηση γενικά και η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης ειδικότερα. Στο πρώτο συνοψίζονται στοιχεία από τις θεωρίες μάθησης και οι επιπτώσεις τους στη διδασκαλία των μαθηματικών, ενώ στο δεύτερο γίνεται αναφορά στη έννοια της ευφυίας και στην ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης μέσα από τη διδασκαλία των μαθηματικών.Στο κεφάλαιο πέντε δίνονται κατευθυντήριες γραμμές και κάποια μοντέλα προγραμματισμού και διεξαγωγής της διδασκαλίας και στο κεφάλαιο έξι γίνεται αναφορά σε μεθόδους και μορφές διδασκαλίας.Η επίλυση προβλήματος, ένα ιδιαίτερα σημαντικό στη διδακτική των μαθηματικών θέμα, αναλύεται στο κεφάλαιο επτά, όπου διευκρινίζεται η ορολογία και οι βασικές στρατηγικές επίλυσης και διδασκαλίας του μαθηματικού προβλήματος.Στο κεφάλαιο οκτώ συνοψίζονται θέματα που έχουν σχέση με τη χρήση τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών και στο κεφάλαιο εννέα συζητείται το φλέγον θέμα της αξιολόγησης της επιτυχίας στα μαθηματικά.Τα δέκα κεφάλαια που ακολουθούν επικεντρώνονται στις πρωτομαθηματικές έννοιες, την αισθητοποίηση των αριθμών, την αξία θέσης ψηφίου, την έννοια των τεσσάρων πράξεων, τους αλγόριθμους των πράξεων, τη διδασκαλία των κλασμάτων και των δεκαδικών, τη στατιστική και την πιθανότητα.Παρόλο που ο βασικός στόχος του βιβλίου αυτού είναι να βοηθήσει τους φοιτητές του κλάδου δασκάλων, εκτιμούμε ότι τούτο ενδιαφέρει άμεσα και το δάσκαλο της τάξης, ανεξάρτητα από το επίπεδο εκπαίδευσης, καθώς και κάθε άτομο που ασχολείται με μαθησιακά θέματα.Το όφελος που θα αποκομίσει ο αναγνώστης είναι συνάρτηση της προσέγγισης που θα ακολουθήσει. Η κατανόηση θα προέλθει μόνο μέσα από την ενεργητική και κριτική αντίκριση τόσο του θεωρητικού μέρους όσο και των παραδειγμάτων που παρατίθενται. Η δραστηριοποίηση του μελετητή με τις εργασίες που προτείνονται και η διάθεση χρόνου για τη μελέτη ενός δείγματος από τιςπηγές που προτείνονται είναι μέρος των απαιτήσεων από κάθε μελλοντικό δάσκαλο..

Η ψυχολογία των μαθηματικών

Η ψυχολογία των μαθηματικών Στο βιβλίο αυτό είναι συγκεντρωμένος ένας ικανός αριθμός από τις πιο αντιπροσωπευτικές έρευνες, που και συμπληρώνουν το υπάρχον βιβλιογραφικό κενό στη χώρα μας και, επιπροσθέτως, συντελούν, στη δημιουργία ενός διαλόγου για την αντιμετώπιση του σύνθετου αυτού προβλήματος.ΠεριεχόμεναΠρόλογος || Τι είναι η ψυχολογία των μαθηματικών; || Η έννοια του αριθμού || Η λογική ικανότητα των μικρών παιδιών: κανόνες σταθερότητας του αριθμού || Δεξιότητες των παιδιών και διαδικασίες που αυτά χρησιμοποιούν κατά την επίλυση των στοιχειωδών λεκτικών προβλημάτων || Ο ρόλος των λανθανόντων μοντέλων στην επίλυση λεκτικών προβλημάτων πολλαπλασιασμού και διαίρεσης || Τα μαθηματικά στους δρόμους και τα σχολεία || Αναπτύσσοντας τη μαθηματική γνώση || Μαθηματική ικανότητα || Η κατανόηση της άλγεβρας || Επίπεδα κατανόησης και εκμάθηση της στατιστικής από φοιτητές της ψυχολογίας

Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

καταραμένα μαθηματικά

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

ΤΟ ΑΕΡΑΚΙ ΚΑΙ Η ΚΑΜΙΝΑΔΑ



Συντελεστές 
Εικονογράφηση-Εξώφυλλο: Απολλώνια Παραμυθιώτη
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη
Σύντομη περίληψη 
Όλοι το περιμένουν αυτό το χαρούμενο, δροσιστικό αεράκι. Να τρέξει, να πετάξει, να φυσήξει. Κι αυτό βιάζεται πολύ. Τα όνειρα και τα ταξίδια το καλούν. Ώσπου… Εκείνη έχει φορεσιά κόκκινη με περίεργα σχέδια και ένα μαύρο τριγωνικό καπέλο. Μια καμινάδα ξεχωριστή. Όμορφη αλλά φαντασμένη. Συναντιούνται ή καλύτερα το αεράκι πέφτει επάνω της. Και τότε, όλα αλλάζουν. Μια τρυφερή ιστορία για τη φιλία, την προσφορά, τον σεβασμό και την αγάπη. Αλλά και μια αλληγορία για το διαφορετικό και πόσο εύκολο είναι μία λέξη ή μία κίνηση να φέρει ένα χαμόγελο ή ένα δάκρυ…

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

The Diary of a Wimpy Kid.the.Last.straw (Book 3)

The Diary of a Wimpy Kid.the.Last.straw (BOOK 3)

Diary of a Wimpy Kid- Rodrick Rules (Book 1)

Kinney, Jeff - Diary of a Wimpy Kid

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ
Παραμύθια της μαύρης Αφρικής. Επιλογή και μετάφραση Τέος Ρόμβος.

Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Ο ήλιος που έχασε το δρόμο του



Συγγραφέας: Ευρυδίκη Αμανατίδου
Συντελεστές Εικονογράφηση-Εξώφυλλο: Ευγενία Παπαϊωάννου
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη
Σύντομη περίληψη «Και τι πειράζει που μου αρέσουν τα παιχνίδια και βαριέμαι να μάθω Γεωγραφία;». Αυτό έλεγε συνέχεια ο σκανταλιάρης ήλιος, ο Λάμπης. Έλα όμως που ήρθε η ώρα να ανατέλλει και να φωτίζει, για να ξεκινήσει η μέρα των ανθρώπων. Και τότε… Τότε, τα βρήκε λίγο δύσκολα τα πράγματα. Χαρούμενος και με πολλή όρεξη ξεκίνησε, μα γρήγορα μπερδεύτηκε και λίγο μετά έχασε το δρόμο του. Τι θα κάνουν οι άνθρωποι για να βοηθήσουν τον άτακτο μικρό; Μια ιστορία για τη χρησιμότητα που έχει το κάθε τι και τη δύναμη της αλληλοβοήθειας.

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Η πολιτεία που δεν είχε Χριστούγεννα



Συντελεστές
Εικονογράφηση-Εξώφυλλο: Μαίρη Λαμπαδαρίου
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη 
Σύντομη περίληψη

Πώς είναι να ζεις σε μία γκρίζα και σιωπηλή πολιτεία;
Πώς γίνεται οι μόνες παιδικές φωνές που ακούγονται
να βγαίνουν μέσα από την οθόνη της τηλεόρασης;
Μουντά χρώματα, κουρασμένα βήματα.
Πού πήγαν τα Χριστούγεννα;
Ποιος θα τα φέρει πίσω;
Μια παρέα παιδιών αρνείται να δεχτεί το μέλλον που της έχουν ορίσει.
Ελάτε μαζί μας να γνωρίσετε τους τρομοκράτες των Χριστουγέννων.
Ελάτε να τραγουδήσουμε τα κάλαντα φορώντας κόκκινα κασκόλ, να κρεμάσουμε κάλτσες στο τζάκι, να φτιάξουμε τσουρέκια και χριστόψωμα, να στολίσουμε καραβάκια, να φέρουμε το φως στην Πολιτεία που δεν είχε τίποτα από όλα αυτά…

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Η κοπάνα του Σκανδαλούλη




Συντελεστές  
Εικονογράφηση-εξώφυλλο: Διονυσία Μυλωνάκη
Επιμέλεια-Διορθώσεις: Ηρακλής Λαμπαδαρίου
Σελιδοποίηση: Κωνσταντίνα Χαρλαβάνη

Σύντομη περίληψη:
Ο Σκανδαλούλης είναι ένα αφράτο αγόρι, που δυο πράγματα του αρέσουν πολύ: το φαγητό και οι σκανδαλιές. Αισθάνεται πολύ περιορισμένος μέσα στην τάξη του σχολείου και αποφασίζει να κάνει την κοπάνα της ζωής του. Ξεκινάει έτσι ένα ταξίδι παρασύροντας μαζί του τον αγαπημένο του φίλο Μπιρμπιλή, που τον ακολουθεί σ’ αυτήν την περιπέτεια. Τα δυο παιδιά αφήνουν πίσω το σχολείο και φτάνουν στο δάσος των παραμυθιών. Τίποτα όμως δεν πάει όπως τα σχεδίασε ο Σκανδαλούλης και όλα δείχνουν ότι οι δυο άτακτοι μικροί θα πληρώσουν ακριβά την κοπάνα τους αυτή. Μα, μήπως το σχολείο έχει τελικά μεγαλύτερη αξία από αυτή που νόμιζαν τα δυο άμυαλα παιδιά; Θα καταφέρουν οι δυο φίλοι, να βγουν από τη δύσκολη θέση ή ο κόσμος των παραμυθιών θα γίνει ο εφιάλτης της ζωής τους;
Μια μουσικοχορευτική θεατρική παράσταση για παιδιά των πρώτων και μεσαίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
 Το συγκεκριμένο βιβλίο πετάει ελεύθερα στο Διαδίκτυο από τον Νοέμβριο του 2012.

Αστρονομία για παιδιά

Αστρονομία για παιδιά

Ευγένιος Τριβιζάς- Επιστήμη και φαντασία

Ευγένιος Τριβιζάς- Επιστήμη και φαντασία

Φρουτοπια 6

φρουτοπια 6
Ευγένιος Τριβιζάς
Ο Ευγένιος Τριβιζάς γεννήθηκε στηνΑθήνα το 1946. Σπούδασε νομικά και οικονομικά και είναι καθηγητήςεγκληματολογίας στην Αγγλία. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Reading, όπουδιατελεί Ομότιμος Καθηγητής, και σεάλλα πανεπιστήμια. Είναι γνωστός ωςσυγγραφέας βιβλιών για παιδιά απότεσσάρων χρονών και πάνω. Όλα του ταέργα τα χαρακτηρίζει πρωτοτυπία και μεγάλη φαντασία. Έχει γράψει γύρω στα 150 βιβλία πουείναι: μυθιστορήματα, παραμύθια,θεατρικά έργα, αλφαβητάρια,διηγήματα, κόμικς, εκπαιδευτικά βιβλίακαι έχει συνεργαστεί με παιδικάπεριοδικά. Από τα πιο γνωστά του έργαείναι η Φρουτοπία και το Νησί τωνπυροτεχνημάτων.

Κόμικς-Τριβιζάς: Φρικαντέλα

Κόμικς-Τριβιζάς Φρουτοπία-Φρικαντέλα
Η Φρουτοπία είναι κόμικ που δημιούργησαν το 1983 ο συγγραφέας παιδικής λογοτεχνίας Ευγένιος Τριβιζάς και ο σκιτσογράφος Νίκος Μαρουλάκης. Ολοκληρώθηκε σε τρεις κύκλους, με 50 τεύχη. Το κόμικ μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση με 47 επεισόδια, το 1987 από την οικογένεια Σοφιανού, οπτικοποιημένο με μαριονέτες, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Το κόμικ της Φρουτοπίας εκδόθηκε από τις εκδόσεις Πατάκη και αργότερα η εβδομαδιαία εφημερίδα Ο Κόσμος του Επενδυτή το έδινε στους αναγνώστες της ως συνοδευτικό της εφημερίδας. Μελοντικά ίσως ο Τριβιζάς δημιουργήσει και έναν τέταρτο κύκλο.